Skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym oraz spełniać dodatkowe wymogi przewidziane dla skargi, czyli powinna zawierać następujące informacje oraz powinny zostać załączone do skargi poniżej wskazane dokumenty:
- oznaczenie sądu, do którego jest skierowana;
- imię i nazwisko lub nazwa stron, ich przedstawicieli ustawowych i pełnomocników;
- oznaczenie rodzaju pisma (skarga);
- osnowa wniosku lub oświadczenia;
- podpis strony albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika;
- wymienienie załączników;
- załączone pełnomocnictwo, jeżeli skargę składa pełnomocnik, który przedtem nie złożył pełnomocnictwa;
- załączone odpisy skargi i odpisy załączników dla doręczenia ich stronom, a ponadto, jeżeli w sądzie nie złożono załączników w oryginale, po jednym odpisie każdego załącznika do akt sądowych (odpisami mogą być także uwierzytelnione fotokopie bądź uwierzytelnione wydruki poczty elektronicznej);
- wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia, innego aktu lub czynności;
- oznaczenie organu, którego działania lub bezczynności skarga dotyczy;
- określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego;
- wartość przedmiotu zaskarżenia (obowiązek ten nie dotyczy każdej skargi).
Podstawa prawna: art. 45, 46, 47, 57, 215 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.