• Polski

Procesy sądowe
w budownictwie

Upadłości krajowe i transgraniczne

Doradztwo i prowadzenie upadłości przedsiębiorców oraz konsumentów wg. najkorzystniejszego dla nich wariantu

Upadłości krajowe
i transgraniczne

Odszkodowania

Uzyskiwanie możliwie najwyższych odszkodowań z tytułu wypadków komunikacyjnych

Odszkodowania

Upadłość konsumencka w Polsce. Art. 491 (12) ustawy – Prawa upadłościowego i naprawczego.

Upadłość konsumencka – Ustawa

Art. 491 (12) ustawy – Prawa upadłościowego i naprawczego.

Art. 49112. 1. Po wykonaniu przez upadłego obowiązków określonych w planie spłaty wierzycieli sąd wydaje postanowienie o umorzeniu niezaspokojonych zobowiązań upadłego objętych planem spłaty oraz o zakończeniu postępowania upadłościowego.
2. Umarzając zobowiązania upadłego sąd wymienia wierzyciela, tytuł i sumę zobowiązania, podlegającego umorzeniu.
3. Umorzenie zobowiązań nie dotyczy zobowiązań upadłego, obejmujących świadczenia okresowe, których tytuł prawny nie wygasł, oraz zobowiązań powstałych po ogłoszeniu upadłości.
4. O umorzeniu niezaspokojonych zobowiązań upadłego oraz o zakończeniu postępowania upadłościowego sąd orzeka na wniosek upadłego, po przeprowadzeniu rozprawy, o której terminie zawiadamia wszystkich wierzycieli objętych planem spłaty wierzycieli. Na postanowienie sądu przysługuje zażalenie.

Upadłość konsumencka stale zyskuje na popularności. Rok 2016 i 2017 pokazują, że złagodzenie przepisów zachęciło wiele osób fizycznych do skorzystania z procedury. Ustawa pozwala nam przybliżyć najważniejsze kwestie upadłości konsumenckiej, by ułatwić Państwu zrozumienie istoty tej korzystnej procedury.

Bankructwo w Anglii ucieczką przed upadłością w Polsce?